nuffnang

Friday, August 5, 2011

SENYAP

Assalamualaikum Semua



saya haruslah menjalani hari ini dengan banyakkan berdiam diri.....
saya kena senyap.......
sebab saya sakit tekak........
sampai xde suare dah ni haa......
hukhukhuk.......

masa saya bangun sahur pagi tadi, suare ade lagi........
bila saya bangun nak bersiap untuk kerja pagi ni, saya baru sedar yang suare saya dah xde.....

tapi saya xde la terkejut sangat......
sebab nye beberapa hari sebelum pose aritu, saya dah rase sakit tekak.......
tapi dah masuk hari kelima pose ni, baru la suare btul2 hilang.....
sobb....sobb.....
sedey la juga xdapat nak sembang dgn kencangnye......

tapi mak saya kate bagos juga xde suare nih.....
hehehhehe
at least xla saya banyak sangat cakap merapu ke........
dok ngumpat ke.......
hahahahaha

sesungguhnya Alah s.w.t itu menguji hambaNya mengikut kemampuan hambaNya.....
jadi Allah s.w.t tahu saya mampu menjalani ujian yang kecil tak seberapa ni.....
makanya haruslah saya menjalani 'suasana senyap' ini dengan tabah.....
xmau la merungut sampai sekarung.....
hehehehe..... 

mungkin juga 'suasana senyap' ini adalah terbaek buat saya sekarang ni.....
mana taw kan.....?????
daripada sembang dengan kencangnye tentang perkara yang tah pape baek saya diam.....
ye dak...?????


Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” 
(Al-Baqarah: 216)





till then......take care people.....SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA.....n God Bless.....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...