nuffnang

Tuesday, January 17, 2012

My Penasihat Peribadi

Assalamualaikum Semua


rasanya dah terlalu lama saya tak update blog
kemalasan melanda
nak wat camne lagi, ye dak ??

last month
to be exact
22 Disember 2011
saya ada interview untuk jawatan Marketing Executive
saya tak pernah buat kerja marketing tapi i just give it a try laa
dan Alhamdulillah 
semalam saya dapat phone call mengatakan that i get the job
terkejut sebenarnya sebab macam dah agak lama dan saya pon dah tak harap pape

tapi yang menghairankan saya is
cara dia panggil saya untuk lapor diri
depa just call semalam dan minta saya lapor diri next week
what the heck !!!!!
dengan takde surat tawaran ke hapa
camne saya nak submit surat berhenti kerja pada majikan saya sekarang
pening dah kepala ni memikirkannya

maka saya rujuk pada penasihat peribadi saya
a.k.a 
MY MAK  
saya ni takde kakak @ adik perempuan nak share semua cerita saya
jadi mak saya la tempat saya luahkan isi hati saya
setakat yang terluah la
sebab saya ni most of the time adalah seorang yang tak suka share masalah dengan orang laen
pape hal saya mesti mau settle sendiri
dengan bantuan dan rahmat dariNya

so i come with a decision
terpaksalah saya tolak job ni
anggaplah takde rezeki
insyaAllah di laen mase adelah rezeki yang laen
insyaAllah

Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu.


I LOVE MY MAK FOREVER LAAA !!!!
Semoga Allah sentiasa merahmatinya 
Ameen


till then . . . . take care people . . . . May Allah Bless Us All . . . . 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...